mandag 29. september 2008

Jeg, meg & sex.

Jeg har aldri latt meg overtale til å ha sex. Jeg har alltid stått på mitt og nektet. Om en fyr prøver seg på meg, prøver jeg å si så tidlig som mulig at han ikke får seg noe av meg. Jeg vil ikke lure noen og vil at de skal vite hva de får av meg. Uheldigvis er det mange som tror at jeg bare prøver å være "hard to get", det gjør jeg ikke. Jeg leker ikke, jeg later ikke som og jeg vil ikke lure noen. Denne helgen møtte jeg en eldre fyr på fest. Han ville at jeg skulle sove hos ham. Ja, sa jeg, det kan jeg godt - men jeg kom ikke til å ha sex med ham. Det var greit for ham, han sa at det ikke gjorde noe. Så jeg regnet med at det kom til å gå bra. Jeg sovnet av der og gikk hjem noen timer senere.

Men i går, på mandagen, snakket jeg med ham på msn. Han spurte om han kunne få komme på besøk senere i uken. Joda, det var greit, men han kom ikke til å få seg noe av meg. Han ble fortvilet og spurte hvorfor. Slik er det bare, svarte jeg. Han spurte om jeg ikke ville ha ham. Nei, det vil jeg ikke, svarte jeg da. Han tok det som et tegn på at jeg ikke likte ham og spurte igjen hvorfor jeg ikke ville ha sex med ham. Jeg ble irritert å sa at jeg ikke trengte å forklare meg for ham.

Det irriterer meg veldig at menn forventer sex av meg bare fordi jeg kanskje liker dem litt. Jeg trenger ikke å forklare hvorfor jeg ikke har sex med alle jeg ser. Det er mitt valg og jeg har mine grunner. Jeg er bare 17 år! Å forlange sex av meg synes jeg er helt sykt. Jeg kan like noen uten å ville pule den personen. Alle kan ha sex, men ikke alle kan holde seg fra sex for noen. Mange av vennene mine kan ikke tenke seg et forhold uten sex. Vennina mi på 15 (!) år kan ikke ha et forhold uten sex. Jeg synes det er trist. Rett og slett trist. Samfunnet er altfor sexfiksert nå til dags. Det er synd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg synes du er tøff og har helt rett, ingen som skal kunne kreve at du har sex med alle du treffer/liker..