mandag 20. oktober 2008

Hva jeg ville tatt med meg på en øde øy 1.

Er det noe man ikke kan klare seg uten er det dopapir. Alt annet kan vente. Mangler du brød eller melk? Kjøp det på butikken i mårra. Vaskepulver? Et par sokker? Shampo? Ost og skinke? Alt kan kjøpes senere. Men ikke dopapir. Er du tom for det, må du dra på butikken med en gang. Det er ikke snakk om noe annet. 

Eller, jo. Hvis du er like smart som meg og har en halv rulle liggende en lur plass i huset går det greit. Jeg prøver alltid å ha noe liggende på kjøkkenet eller i en skuff. Slik at jeg kan bruke det i nødssituasjoner. 

En annet ide kan jo være å bruke servietter... Eller bittesmå kleenex. 

Det beste er derimot å ha dopapir. Konstant. Hele tiden. Er du derimot av den mer glemsomme typen, slik at du går forbi dopapir hyllene i butikken, er det alltid lurt å ha en avis i nærheten.

Så over til poenget mitt: Selv om du er strandet på en øde øy uten andre mennesker enn deg, er det lov å være renslig. Ingen grunn til å ikke tørke seg bare fordi du er alene. Tenk om det kommer en sexy sjømann (eventuellt havfrue?) forbi og plukker deg opp. Du vil ikke lukte rart og føle deg skitten, vil du vel?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det der va ikke så dumt tenkt egentli. men har du tenkt på, at hvis du e på en øde øy, kan du bare ta deg en vask for hver gang du har vært på do? x] Nesten enda bedre! Men klart, det e jo fint å tørke seg før man vasker seg. Bra Helene!

Men man e bra lost om man plutselig går fri for dopapir og butikken ikke e åpen eller nokka. Mitt strste mareritt når eg går på do hos andre e at det ikke skal være dopapir der. Det e så flaut å spørre!

Sandra sa...

Ja! Det er farlig å gå på do hos andre. Ofte på fester går det tomt for dopapir. Da er det for det første ikke gøy å spørre, det verste er jo om de faktisk ikke har dopapir ;p Jeg bruker alltid å gå gjennom alle skapene å lete før jeg spør ;p