torsdag 9. oktober 2008

Jobb?

Jeg har funnet ut at jeg har for lite peng. Stipendet rekker ikke til husleie, mat og nye sko. Så jeg vil ha en jobb. På tirsdag fant jeg ut at jeg skulle gå rundt til de forskjellige butikkene i byen og spørre om de trenger folk. Den første kiosken jeg gikk inn på sa at de kanskje trenger folk. Mannen i kassen sa at han skulle gi navnet mitt og nummeret mitt videre til sjefen. Så nå går jeg bare rundt å venter på en telefon fra en sjefdame. Jeg har ikke spurt flere plasser ennå, fordi jeg vil ha denne jobben. Jeg venter og venter til jeg får den.

Hvis jeg får jobbe ofte på kiosken går ikke pengene bare til sko og sminke. Jeg må også spare peng til London tur. På attensårsdagen min skal jeg nemlig til London. Det har jeg bestemt. Jeg har hatt lyst til å dra dit ganske lenge nå. Men når man er plassert i Finnmark er flybilletter ganske dyre. Så jeg må ut med noen tusen. Shopping penger må jeg også ha, så da må jeg spare allerede nå. Jeg trenger også julegave peng og Oslo shopping peng til februar. Det er dyrt å leve.

Ingen kommentarer: